Co to jest coaching?
Komentarze: 0
Coaching to nic innego jak nowoczesna metoda zarządzania w biznesie. Polega ona na indywidualnym podejściu do każdego pracownika z osobna i wydobyciu jego talentów, umiejętności i predyspozycji. Poza tym charakteryzuje się on odpowiednim sposobem motywowania w celu osiągnięcia pewnych konkretnych celów. Jest to proces, który ma niewątpliwie korzystny wpływ, zarówno na pracowników jak i na całą firmę. Dzięki niemu firma przyspiesza, a działania stają się bardziej efektywne.
Dzięki coachingowi poprawia się komunikacja wewnątrz firmy, jak również planowanie oraz realizacja krótkich i długich strategii.
Coaching w firmie prowadzi człowiek, tzw. coach, którego zadaniem jest praca z ludźmi, klientami oraz podopiecznymi na tematy związane z karierą, biznesem, pieniędzmi, zdrowiem. Wszelkie rozmowy prowadzone są na specjalnych szkoleniach.
Ostatnio coraz bardziej popularny robi się personal coaching, czyli inaczej wspomaganie rozwoju osobistego. Na odbywających się spotkaniach trener pomaga wyznaczyć osobiste cele i znaleźć najbardziej odpowiednią drogę do ich realizacji. Zadaniem trenera jest wspieranie i motywowanie osoby, zmienianie jej sposobu myślenia o sobie, o innych. Ma to na celu doprowadzenie do zmiany zachowań.
Dodaj komentarz