wrz 28 2010

Jak dobrze napisać C.V?


Komentarze: 0

Curriculum Vitae,, czyli C.V. to jeden z dokumentów aplikacyjnych, które składa się w firmie w celu ubiegania się o pracę. Od tego jak ono zostanie napisane, często zależy, czy nasza oferta zostanie zauważona, a nasza osoba na tyle zainteresuje pracodawcę, że zaprosi nas na spotkanie, tzw. rozmowę kwalifikacyjną. Drugim takim ważnym dokumentem jest list motywacyjny.
C.V. to inaczej nasz życiorys zawodowy. Każde C.V. musi zawierać:

dane personalne, (imię nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, numer telefonu), informacje o wykształceniu (o ukończonych szkołach, łącznie ze studiami), informacje o doświadczeniu zawodowym (jeśli takie było), dodatkowe umiejętności (ukończone kursy, szkolenia), zainteresowania, zgodę na przetwarzanie danych.


Informacje o szkołach i zatrudnieniu podajemy chronologicznie, zaczynając od ostatniego miejsca. Dobrze jest też przedstawić posiadane referencje, a zwłaszcza wtedy kiedy pracodawca zaznaczył to w ofercie. W innym wypadku nie załączmy ich sami, a jedynie piszemy, że możemy je przedstawić na życzenie.


Pisząc C.V. należy pamiętać, że zamieszcza się w nim jedynie prawdziwe informacje. Pod żadnym pozorem nie wolno kłamać, gdyż kłamstwo może wyjść podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Poza tym dokument musi wyglądać czysto i estetycznie, musi być zwięzły i konkretny.

eblog24    cv  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz