wrz 28 2010

Jak zmotywować się w pracy?


Komentarze: 0

Każdy pracownik wie, zwłaszcza ten wracający do pracy po urlopie, jak trudno jest się zmotywować do ponownej aktywności zawodowej. Osiągnięcie odpowiedniej motywacji jest bardzo trudne. Jak zatem sobie pomóc, aby łatwiej przejść przez ten trudny okres powrotu po urlopie, czy po długim wypoczynku świątecznym?


Na dobry początek zawsze jest dobrze zrobić sobie kawę. Później doskonale sprawdza się zrobienie planu działania, czyli listy zadań, które należy wykonać. Jej zrobienie znacznie pomoże w organizacji pracy. Dobrze jest na początku ustalić najważniejsze zadania, które należy wykonać już.


Kolejna rzecz to nagradzanie się za dobrze wykonaną pracę. Jeżeli dana praca, projekt zostanie wykonany dobrze i w terminie, to dobrze jest sobie coś kupić w nagrodę. Wtedy podniesie się nasza samoocena, a my ogólnie wzmocnimy się i nabierzemy sił do nowych zadań.
W ogóle warto jest dzień pracy po długiej nieobecności rozpocząć od przejrzenia poczty. Takie działanie pozwoli na chwilę rozluźnienia. Jednocześnie należy ustalić czas w jakim poczta będzie przeglądana, tak aby później nie stanowiło to problemu i jeszcze bardziej nas nie rozleniwiło.   
Pierwsze dni w pracy po urlopie powinny być bardziej luźne bez brania bardziej odpowiedzialnych prac, ponieważ po powrocie umysł jest bardziej rozluźniony i gorzej się mu pracuje.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz